Ramadhan 1432H: Monolog Diri

Insya Allah, esok Ramadhan 1432H bakal menjengah kembali.

Saya cuba mencari apa yang lainnya Ramadhan pada tahun ini. Ya, saya berpeluang merasa sebulan penuh berpuasa di rumah tahun ni, insya Allah. Dan kali ini bukan lagi sebagai seorang student, tapi entah apa gelaran yang patut diberikan, saya pun tak pasti.

Itu perbezaan suasana dan keadaan. Then, saya cuba mencari apa yang lainnya tentang perasaan dan persediaan saya menyambut Ramadhan kali ini?

Tiada jawapan yang pasti.

Bisakah ia berubah dalam masa beberapa jam lagi?

Semoga Allah mempermudahkan.

Ramadhan Kareem! Selamat berpuasa kepada semua muslimin muslimat. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada yang sebelumnya.

Comments

Popular posts from this blog

Allah Lihat pada Usaha

Yang Patut Kita Ambil Tahu 1 - Gerakan Kristianisasi

"Inni Shoimun"